Deep stuff aneb psychická kontaminace

26. listopadu 2014 v 18:00 | Pomeranč |  Aktuality a myšlenky
Mám problém. Dá se tomu říkat problém? Možná jsem já ten problém. Kdo ví.
Jsem tak už týden doma, nemocná, zachumlaná v dece, cucajíc horkej čajíček a polykajíc náhodné prášky, co by mi možná i mohly (jednoho krásného dne) pomoct. (Ale ty víš, že ti nepomůžou.)
Ale to stále NENÍ ten daný problém/neproblém.
(Ne)problémem totiž je, že se NECHCI VRÁTIT DO ŠKOLY.
Proč?
Většina mých vrstevníků by odpověděla něco ve stylu "Smrdí to tam.", "Je to tam úplně na hovn nic." nebo "Je tam nuda." (Jejich slovník je samozřejmě pro toto zveřejnění upraven.)
Prostě bezpředmětné kecy.
Ale já důvod mám. (Ano, zlatíčko? Opravdu si myslíš, že TY jsi lepší než ostatní?)
Tedy ne, nemám jen důvod, mám jich radši hned několik:
Jsem ve škole nucena učit se předměty, které NIKDY v životě NEBUDU POTŘEBOVAT. Např. Biologie. Chemie. Fyzika. Prostě hnus. Vím moc dobře, že v budoucnu nebudu dělat přírodní vědy, chci dělat do humanitních oborů nebo umění. Přírodní jsou prostě FUJ. Z biologie mi taky záhadou vychází 4, a z těch dalších dvou 3. Vážně netuším, k čemu mi bude znalost částí bakterie (když nakonec všechny nemoci jsou způsobeny parazity, jak jsem se dozvěděla, ale to je na jindy), pokud budu chtít být advokátkou nebo ilustrátorkou knih.
Jako další problém ve škole vidím BODOVÝ SYSTÉM. Absolutně nesmyslný postup známkování, který máme pouze v biologii a fyzice (další důvod, proč mi to v nich nejde). Za testy nejsou známky, ale body, ty se pak sčítají a z toho se počítají procenta. Takže, i když tam mám v podstatě známky 143514, tak mi vychází 4. Vážně, LOGIC.
A posledním hlavním problémem bych ještě určila ŠPATNÉ UČITELE. Neschopné zpacifikovat studenty, nerozumějící vlastnímu předmětu, kuřáky (kteří kouří se studenty, nice...), alkoholiky (kteří chlastají se studenty a ožralí mi nadávají do krav, protože mi ten alkohol vadí...), zakomplexované (kteří si to na studentech vylévají) a tak dále.
Ale...
Už se cítím líp. Příznaky nemoci ustupují. Ne, že by ustoupila má nechuť jít do školy. Ale co už. Musím to tam vydržet. (A zlepšit si biologii, ty troubo.) No jo, vážně, to jsem slíbila rodičům. Ha. Ha. Ha. To URČITĚ zvládnu.
Hlavně doufám, že nejsem jediná s těmito problémy.
Možná uteču pryč. Budu kreslit a zpívat a péct cupcaky. Yeah, to by byl život. Ale musím vylézt z peřiny a dospět. Ale...
JÁ NECHCI DOSPĚT!
Fajn, tak se uvidíme v Zemi Nezemi. Zatím sbohem, Petře Pane.

 


Komentáře

1 Unihornie Unihornie | Web | 26. listopadu 2014 v 18:17 | Reagovat

Hiya babe, bodovací systém je zlo, to uznávám, obzvlášť když ti daj 5, když bys na normální škole dostala 3 -_- Ale co utéct spolu? (cupcaaaaaaakes <3 )

2 Pomeranč Pomeranč | E-mail | Web | 26. listopadu 2014 v 19:43 | Reagovat

[1]: Yay <3 tvůj nápad se mi líbí... tak tedy Okay?

3 nonsens nonsens | 26. listopadu 2014 v 22:05 | Reagovat

No, nechci proti Tobě nikterak útočit, to na začátek. Pokud bys to tedy brala jako útok, ani nereaguj, není to tak myšleno :) Chci Ti jen nabídnout jiný úhel pohledu, ten, kvůli kterému do školy chodíme.

Gymnázium nebo střední škola, kam chodíš, nám má za úkol rozšířit obzor. Tedy abychom věděli vše o všem. Abychom byli renesančními lidmi. Zaměřit na jeden obor se máme až poté, co budeme mít rozhled o všem. Ne nadarmo se říká, že člověk s maturitou má největší záběr, respektive nejširší. Proto si vybíráme vysokou školu až "tak pozdě", jak jsem pochopila z Tvých slov (pokud ne, oprav mě). Nebo by sis chtěla vybírat obor ve svých 10ti letech, abys ve svých 20 letech plakala nad svým osudem? :)

S odstavcem o bodovém systému naprosto souhlasím. Jen musím dodat, že jediná polehčující okolnost bodového systému jsou bonusové úkoly či prezentace, máte něco takového?

A z posledního odstavce zaměřeného na problémy se snad můžu jen zeptat, řekl Ti někdo z profesorů "krávo" pod vlivem alkoholu? Vážně?

4 Pomeranč Pomeranč | E-mail | Web | 27. listopadu 2014 v 22:43 | Reagovat

[3]: Díky za komentář a tvůj přístup. Odpovím jen stručně. Zajímají mne všechny vědy, ale přírodní ne natolik, abych se je šprtala, když je nebudu potřebovat - klidně bych chodila do hodin, ale proč zaboha musím psát testy s nehorázně těžkým hodnocením? Což mne přivádí k tomu bodovému systému - Bonusové úkoly máme taky, ale ty můžeš mít i ve známkovém systému, navíc 2 body mi v 150 moc nepřidají... A na konec - jo, jeden profesor, kdysi můj nejoblíbenější, se na školním výletě ožral a nechal pít i děcka a v jedné situaci mi i začal nadávat. Wow, wow, fakt se vytáhl...
Kdybys měla další otázky napiš mi do mailu. :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama